دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری و دولت آینده (۱۷)؛

ضرورت ایجاد مسیری برای شکوفایی دانش‌بنیان‌ها در دولت آینده 

ضرورت ایجاد مسیری برای شکوفایی دانش‌بنیان‌ها در دولت آینده 
یک فعال دانش‌بنیان به ضرورت ایجاد مسیری برای شکوفایی دانش‌بنیان‌ها در دولت آینده تأکید کرد.
کد خبر : 918307

زهرا رادمنش مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و انتظار دانش‌بنیان‌ها از رئیس جمهور آینده به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: انتخابات بسیار در کشور مهم است، به دلیل اینکه فردی که بر سر کار می‌آید تا چهار سال تمام امور اجرایی کشور توسط فرد انتخاب شده اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در دوران‌های گذشته به واسطه شعار‌هایی که توسط رهبری برای سال‌ها انتخاب می‌شد، به بحث دانش‌بنیان‌ها در سه سال اخیر اهمیت داده شده است و بر اساس تاکید‌هایی که صورت گرفته، اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شدت اتفاق افتاده، حمایت‌هایی مالی و بازاریابی از قبیل برپایی نمایشگاه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شده است.

رادمنش افزود: پیش از این ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها به این صورت نبودو بیشتر فعالیت‌ها در بحث آکادمی و تحقیقاتی صورت می‌گرفت، اما الان تلاش می‌شود تا این ارتباط تنگاتنگ صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم با انتخاب فرد اصلح و اینکه مردم واقعا حضور داشته باشند و شخصی که اصلح‌ است را انتخاب کنند و آن شخص نیز دنباله رو همین مسیری باشد که سنگ بنای آن گذاشته شده است.

این فعال دانش‌بنیان افزود: نه تنها امیدواریم این مسیر ادامه دار باشد، در سال‌های آینده ما شاهد اتفاق مبارک و میمون در زمینه شکوفایی بیش از حد شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق بیفتد.

وی گفت: بار‌ها گفته شده مسیر پیشرفت یک کشور یا آبادانی یک کشور از همین استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها است و اینکه واقعا الان بستری فراهم کنند که کمتر افراد نخبه تمایل پیدا کنند که به خارج از کشور بروند. با این کار افراد نخبه می‌بینند که در کشور خودشان هم فعالیت‌شان دیده می‌شود و اهمیت داده می‌شود و در امور اجرایی کشور استفاده می‌شود. امیدواریم این مسیر روشن و ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته